Відповідно до законодавства, суми недоотриманої пенсії померлого можуть бути отримані родичами протягом шести місяців з дня відкриття спадщини при зверненні до органу, що призначає пенсію, в якому перебував на обліку померлий пенсіонер за умови надання паспорту (або інших документів), які підтверджують проживання з пенсіонером на день його смерті. Наші роз’яснення з цього приводу можна знайти тут.

Але на нашу Гарячу лінію надходять численні звернення стосовно випадків відмови у виплаті сум недоотриманої пенсії померлого пенсіонера у разі звернення протягом шести місяців з дня відкриття спадщини, оскільки працівники Пенсійного фонду на підтвердження спільного проживання з померлим вимагають від родичів довідки від органів місцевого самоврядування , які, звісно, неможливо отримати на тимчасово окупованій території. 

При цьому, згідно пункту 2.26 Порядку, затвердженого Постановою ПФУ, “для виплати недоотриманої пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонера до органу, що призначає пенсію, в якому перебував на обліку померлий пенсіонер, надається свідоцтво про смерть, документи, які підтверджують родинні стосунки, документ, що посвідчує особу заявника”. На цьому перелік документів, які має право вимагати Пенсійний фонд, закінчується. 

На наш уточнюючий запит, чи потрібні додаткові документи для підтвердження проживання з пенсіонером на день його смерті, окрім паспорту, а якщо так, які саме, Пенсійний Фонд надав нам відповідь, яку наводимо нижче. Він послався на п.2.22 вказаного Порядку, де закріплено, що такими документами є «паспорт АБО (підкреслено нами. — “Донбас СОС”) документ відповідних органів з місця проживання (реєстрації), у тому числі органів місцевого самоврядування».  Таким чином, за наявності паспорта додаткових документів на підтвердження спільного проживання з пенсіонером вимагати відділення Пенсійного фонду не мають права. 

Але чи відомо про це працівникам Пенсійного фонду? Якщо ні — покажіть їм це офіційне роз’яснення. 

Пам’ятайте: якщо Вам відмовляють у тому, що Вам належить по праву — вимагайте письмову відмову, якщо треба, пишіть відповідне звернення за роз’ясненням, чому саме конкретне відділення Пенсійного фонду порушує власну Постанову.